درمان ناتوانی جنسی
زمان مطالعه: 7 دقیقه

برقراری رابطه جنسی یکی از مهم ترین پایه های زندگی زناشویی است، ناتوانی جنسی یکی از شایع ترین مشکلات بین زوج های جوان است که در صورت حل نشدن با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد. اختلال توانایی جنسی یکی از پنج علت طلاق در کشور ما است و بنابراین مسأله بسیار مهمی است که در جامعه امروزی ریشه بسیاری از مشکلات شده است، از همین رو نیاز به درمان ناتوانی جنسی وجود دارد.

  • ناتوانی جنسی چیست ؟

عدم توانایی در ایجاد و حفظ نعوظ مناسب جهت انجام مقاربت موفق را ناتوانی جنسی گویند که نه تنها تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت زندگی افراد دارد بلکه مشکل مشترکی است که خود شخص و همسر او را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث اضطراب، افسردگی و کاهش برداشت شخصی از زندگی زناشویی افراد و از بین رفتن اعتماد به نفس می شود که هر یک به تنهایی باعث افزایش عوارض روحی و اجتماعی مربوط به این بیماری می شود.

  • چگونه نعوظ انجام می شود ؟

برای اینکه نعوظ آلت تناسلی ایجاد شود، باید قسمت‌های مختلف بدن با یکدیگر هماهنگ گردد. یک مرد تنها به این دلیل که می‌خواهد، نمی‌تواند به سادگی نعوظ پیدا کند. جهت ایجاد نعوظ هماهنگی بین روان آدمی، مغز و دستگاه اعصاب مرکزی و محیطی، هورمون‌های خونی، عروق خونی اعم از شریان و ورید جهت ورود جریان خون به داخل آلت و عدم خروج آن از آلت ضروری میباشد. وقتی تمام این دستگاه‌ها با هم کار کنند دو جسم غاری بزرگ شبیه اسفنج موجود در داخل آلت با خون پر شده و بزرگی و سفتی آلت ایجاد می‌گردد.

در طول مدت نعوظ دریچه‌های وریدی بسته بوده بنابراین نعوظ تداوم می‌یابد. پس از انزال دریچه‌های وریدی باز شده و با خروج خون از آلت تناسلی نعوظ خاتمه یافته و آلت تناسلی به حالت اولیه بر می‌گردد. لازم به ذکر است که در افراد به طور طبیعی چندین بار به هنگام خواب و در صبحگاه نعوظ اتفاق می‌افتد که به آن نعوظ صبحگاهی گفته می‌شود.

  • نعوظ صبحگاهی :

هر شخص در طی خواب شب به فاصله هر 2 ساعت یکبار و به صورت غیر ارادی دچار نعوظ یا ارکشن می شود که وجود این ارکشنها نشانه وجود کافی هورمونهای جنسی یا تستوسترون است.

  • انواع ناتوانی جنسی:

  1. اختلال ارکشن (ERECTION)
  2. انزال زودرس
  3. عدم تمایل به رابطه جنسی

 

درمان ناتوانی جنسی

  • علل ناتوانی جنسی:

  1. روحی،روانی: مثلاً وقتی مردی استرس و افسردگی داشته و یا نگران این باشد که نمی‌تواند عمل دخول را انجام دهد، دچار ناتوانی جنسی می‌گردد که به آن ناتوانی جنسی روانی می‌گویند. احساس گناه، افسردگی، حاملگی شریک جنسی، ترس از خشم نسبت به شریک جنسی خود، استرس و اضطراب زیاد، زود انزالی های مکرر در گذشته، از دست دادن اعتماد به نفس، توهین و تحقیر از سمت شریک جنسی خود، نارضایتی از توانمندی جنسی خود، تمایلات همجنس خواهانه و یا به طور کلی انحرافات جنسی جزو این علت می باشد.
  2. علل عروقی و شریانی: در پمپاژ خون نقش شریان های آلت تناسلی مهم است و برخی بیماریها در این زمینه مشکل ایجاد می کنند : دیابت، بیماری‌های قلب، فشار خون، افزایش سن، چاقی، مصرف بیش از حد الکل، بعد از جراحی سرطان پروستات، ضربه و تروما به لگن، جراحی لگن، اشعه درمانی لگن و شیمی درمانی
  3. اختلال هورمونی: کمبود هورمون تستوسترون، هیپوفیز، تیروئید، افزایش پرولاکتین
  4. اختلال عصب: قطع نخاع
  5. داروها: در بین داروها، داروهای ضد فشار خون همچون آتنولول (Atenolol)‌، متیل دوپا، داروهای نشاط‌ آور مثل هروئین، متادون و داروهای دیگری مثل کتوکونازول، اسپیرونولاکتون، الکل، سایمتیدین، ضد افسردگی‌ ها و پنزودیازپین ‌ها از جمله داروهایی هستند که درجاتی خفیف تا شدید از اختلال نعوظ را در بیماران پدید می‌آورند.

 

بخوانید : روش پی شات برای درمان اختلال جنسی چیست؟

 

  • درمان ناتوانی جنسی :

1.اصلاح تغذیه :

بدون شک، تغذیه یکی از علل مهم و تاثیر گذار در ناتوانی جنسی مردان محسوب می گردد و اصلاح تغذیه یکی از روش های طبیعی درمان ناتوانی جنسی محسوب می شود. امروزه استفاده از مواد غذایی آماده نظیر فست فودها ، ساندویچ ها ، مواد غذایی کارخانه ای ، غذاهای فرآوری شده و امثال آنها زیاد شده است. این نوع مواد غذایی تاثیر منفی بر میل جنسی مردان می گذارند. هر چقدر که بتوان از مصرف این نوع مواد غذایی کاست به همان اندازه در کاهش میل جنسی مردان مؤثر بوده و به درمان ناتوانی جنسی کمک خواهد کرد. علاوه بر این مواد غذایی ، استفاده بیش از حد از مواد غذایی پرچرب نیز باعث کاهش میل جنسی در مردان می شود.

استفاده بیش از حد از مواد غذایی با طبع سرد مثل خیار ، کاهو ، گوشت مرغ ، ماست ، دوغ ، برنج سفید و نظایر آنها هم یکی از دلایل عمده کاهش میل جنسی در مردان می باشد. از این رو کاهش مصرف مواد غذایی با طبیعت سرد و افزایش مصرف مواد غذایی با طبیعت گرم مثل عسل ناب، خرما، کشمش، موز، تره، انجیر مخصوصاً انجیر خشک و نظایر آنها باعث پیشگیری از کاهش میل جنسی مردان و افزایش میل جنسی آنها شده و یکی از روش های طبیعی برای درمان ناتوانی جنسی مردان خواهد بود. پس استفاده صحیح از غذاهای سالم و طبیعی و خودداری از مصرف غذاهای آماده و کارخانه ای ، یکی از راه های درمان ناتوانی جنسی و افزایش قدرت جنسی در مردان می باشد.

2.اصلاح سبک زندگی :

اصلاح سبک زندگی برای درمان ناتوانی جنسی بسیار مهم می باشد. معمولاً انسان ها به یک سبک زندگی عادت می کنند. گاهی اوقات اما نمی دانند که این نوع سبک زندگی می تواند بر روی میل جنسی آنها تاثیر منفی بگذارد. به عنوان نمونه می توان از نحوه خوابیدن افراد نام برد. شما ممکن است ساعات خواب منظم یا نامنظم، کافی یا ناکافی داشته باشید. همین موضوع سبب تغییراتی در میل جنسی می شود. داشتن ساعات خواب کافی و منظم یکی از اصول مهم سلامتی محسوب می گردد. بایستی یادآوری شود که زود خوابیدن در هنگام شب و زود بیدار شدن در هنگام صبح، بهترین نوع خواب شبانه محسوب می گردد. با خواب مناسب ، منظم و کافی می توانید به فعالیت صحیح اندام های بدن خود از جمله اندام های جنسی کمک کنید.

البته سبک زندگی شامل موارد متعددی می شود و مساله خواب به عنوان یک نمونه ذکر شد. یک نمونه دیگر را می توان در نوع لباس پوشیدن جستجو کرد. بعضی از مردان متاسفانه شلوارهای تنگ و چسبان می پوشند که این موضوع سبب جلوگیری از خونرسانی صحیح به اندام های جنسی شده و می تواند باعث افت میل جنسی، ناتوانی جنسی و مشکلاتی نظیر واریکوسل (واریس ناحیه تناسلی مردان) شود. پس اگر خواهان درمان ناتوانی جنسی هستیم یکی از روش های آن، اصلاح سبک زندگی و ترک عادات مضر و انجام عادات خوب می باشد.

 

بخوانید : دوست داری دیگه زودانزالی نداشته باشی

 

3.افزایش اعتماد بنفس :

گاهی اوقات مشکل ناتوانی جنسی مردان فقط ناشی از کمبود اعتماد به نفس می باشد. کمبود اعتماد به نفس در مردان خجالتی می تواند از شدت بیشتری برخوردار باشد. کمبود یا نداشتن حس اعتماد به نفس می تواند موجب بروز نگرانی ، اضطراب و استرس گردد و به طبع آن ، توانایی جنسی کاهش یابد. یک معاینه تخصصی می تواند این موضوع را مشخص کند. این گروه از مردان برای درمان ناتوانی جنسی خود نیاز به هیچ روش خاص درمانی ندارند و فقط کافی است که حس اعتماد به نفس خود را بیشتر کنند. به دنبال تقویت اعتماد به نفس مشاهده خواهد شد که ناتوانی جنسی در آنها نیز به طور طبیعی درمان می شود.

درمان ناتوانی جنسی

4.داروها :

سیلدنافیل ،تادانافیل ،آوانافیل ، واردنافیل از این دسته داروها هستند که باعث افزایش گردش خون آلت تناسلی می شوند. استفاده از این داروها بصورت روزانه یا دو ساعت قبل از نزدیکی مؤثر است.این داروها به صورت خوراکی هستند و از درمانهای تزریقی داخل آلت تناسلی هم می توان استفاده کرد. این داروها بسته به نظر فوق تخصص اورولوژی تجویز می شود.

5.دستگاه شوک ویو :

جدیدترین تکنولوژی قرن در درمان ناتوانی جنسی به ویژه عروقی است و باعث افزایش خونرسانی به داخل آلت تناسلی می شود .طول درمان با دستگاه شوک ویو 6 جلسه می باشد.

مکانیسم اثر دستگاه شوک ویو:

انرژی حاصل از شوک ویو باعث ایجاد شبکه مویرگی در آلت شده و خونرسانی به بافت افزایش پیدا می کند. تعداد جلسات بین 4-6 جلسه است که بسته به شدت بیماری فرد دارد. دستگاه متعلق به شرکت اشتورز سوییس و جدیدترین نسل این دستگاه است و فعلاً به تعداد بسیار محدود در ایران وجود دارد. زمان هر جلسه بین 20 -30 دقیقه است و در مطب اینجانب ارائه می شود.

بهترین درمان ناتوانی جنسی در دیابتی ها با شوک ویو:

به لحاظ اینکه در افراد دیابتی، مشکلات عروقی پایه گذار ایجاد اختلال نعوظ هستند، درمان با شوک ویو بهترین اقدام درمانی است که باعث افزایش خونرسانی به آلت تناسلی و تقویت نعوظ می شود. این درمان دائمی است و تا آخر عمر فرد می تواند رابطه جنسی طبیعی داشته باشد.

6.استفاده از پروتز

7.پی شات و درمان اختلال در نعوظ :

مطمئناً، داروهای گران قیمتی وجود دارند که می‌توانند به درمان اختلال نعوظ کمک کنند؛ اما چه کسی می‌خواهد هزینه‌های زیادی را صرف خرید داروهایی کند که حتی معلوم نیست مؤثر هستند یا خیر؟ حتی ممکن است داروهای گران قیمتی را خریداری کنید که مؤثر هم هستند؛ اما فراموش می‌کنید که سر وقت آن‌ها را مصرف کنید!

درمان کاهش میل جنسی با پی آر پی به‌طور طبیعی می‌تواند جریان خون را بهبود بخشد و گردش خون را در آلت تناسلی افزایش دهد و به مردان کمک کند نعوظ بهتر و قوی‌تر را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند. حتی افراد بسیاری متوجه خواهند شد که پس از درمان PRP، حساسیت و استقامت جنسی بیشتری را تجربه می‌کنند.

پی شات

 

 

 

دکتر کیوان آقامحمدپور فوق تخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری و ناباروری

 

آپاراتپیج دکتر کیوان آقامحمدپور در سایت آپارات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی
تماس با ما
ویزیت آنلاین
رزرو آنلاین
نظرات شما