با عرض سلام و احترام
اینجانب فردی 33 ساله هستم که در شهرستان زندگی میکنم. 6 سال است که ازدواج کرده ام و 3 سال است که برای بچه دار شدن تلاش میکنم.
متاسفانه قبل از ازدواج به خودارضایی مبتلا بودم و همین باعث شد که به التهاب خفیف پروستات مبتلا شوم. در آن زمان به پزشک مراجعه کردم و با مصرف قرص بهبود یافتم. در همان زمان آزمایش اسپرم هم دادم و آزمایش طبیعی بود.
بعد از ازدواج و وقتی میخواستم رابطه برقرار کنم در ابتدای معاشقه آلتم دچار نعوذ میشد و هنگام دخول نعوذ از بین میرفت. دوباره به پزشک مراجعه کردم و ایشان برایم سیلدنافیل تجویز کرد. از آن زمان قبل از نزدیکی 50میلی گرم سیلدنافیل مصرف میکنم.
بعد از گذشت یک و نیم سال از رابطه و عدم موفقیت در باروری، اردیبهشت سال گذشته پس از انجام آزمایش اسپرم و سونوگرافی متوجه شدم که به واریکوسل مبتلا شده ام. طبق نظر پزشک یکسال دارو (قرص ویتامین E) مصرف کردم و سه ماه یکبار آزمایش اسپرم دادم. تحرک اسپرمها به حالت طبیعی نزدیک شد ولی بچه دار نشدم. تا اینکه اردیبهشت امسال (پنج ماه قبل) عمل واریکوسل (میکروسرجری) انجام دادم.
در این مدت همسرم مرتبا به پزشک زنان مراجعه میکرده و انواع آزمایشها و سونوگرافیها را انجام داده و طبق نظر پزشک مشکل خاصی نداشته.
حال با گذشت 5 ماه از عمل هنوز موفق به باروری نشده ام و بسیار بسیار نگران هستم.
حال میخواستم جنابعالی در صورت امکان پاسخ سوالهای زیر را به بنده عنایت کنید:
1- آیا استفاده از سیلدنافیل ممکن است در باروری اختلال ایجاد کند؟
2- چه مدت بعد از عمل واریکوسل باروری اتفاق می افتد؟
تصویر آخرین آزمایش اسپرم را به پیوست ارسال کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی
تماس با ما
ویزیت آنلاین
رزرو آنلاین
نظرات شما