خوابیدن آلت حین رابطه جنسی
زمان مطالعه: 6 دقیقه

اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی) به ناتوانی در ایجاد و حفظ نعوظ به اندازه کافی برای رابطه جنسی گفته می شود.این ناتوانی باعث خوابیدن آلت در حین رابطه جنسی می شود. داشتن مشکل نعوظ گاه به گاه، لزوماً دلیلی برای نگرانی ندارد. با این حال، اگر اختلال نعوظ یک مشکل مداوم باشد، می تواند باعث ایجاد استرس ، تحت تاثیر قرار دادن اعتماد به نفس شما و ایجاد مشکلات در رابطه با شریط زندگی خود داشته باشد. مشکلات در نعوظ یا حفظ نعوظ می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای داشته باشد که نیاز به درمان دارد و یک عامل خطرناک برای بیماری قلبی می باشد.اگر در مورد اختلال نعوظ نگران هستید، می بایست به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.

 

  • نعوظ (erection) چیست؟

نعوظ یا شق شدن آلت عموماً به دنبال تحریکات جنسی یا برانگیختگی جنسی رخ می‌دهد، گاهی مواقع نیز ممکن است به طور خود به خود رخ دهد. نعوظ مردان نتیجۀ بر هم انگیختگی عوامل عصبی، روانی، عروقی و فعالیت غدد درون ریز است، در هنگام نعوظ آلت تناسلی فرد منقبض، سفت، متورم و بزرگ می‌شود.

مکانیسم نعوظاختلال نعوظ :

اختلال نعوظ یک مشکل جنسی در مردان بوده که در آن آلت تناسلی مردان توانایی نعوظ یا نگه داشتن آن را ندارد. بنابراین در این حالت فرد عملکرد جنسی موفقیت آمیزی نخواهد داشت. اختلال نعوظ یکی از شایع ترین و اصلی‌ترین دلایل ارضا نشدن مردان محسوب می‌شود که بر روی اعتماد به نفس فرد و رابطۀ عاطفی او به شدت اثر گذار می باشد.

  • دلایل خوابیدن آلت در حین رابطه جنسی :

  1. داشتن اضطراب و استرس

استرس یکی از عوامل مهم خوابیدن آلت تناسلی مردان است. گاهی اوقات داشتن هیجان در رابطه‌ی جنسی منجر به ایجاد استرس در فرد می گردد.برخی استرس ها نیز ممکن است ناشی از استرس‌هایی باشد که فرد در طول روز با آن‌ها رو به رو می‌شود. اگر علت زود خوابیدن آلت استرس باشد با کنترل شرایط روحی و ایجاد آرامش روانی فرد، می‌توان به راحتی این مسئله را حل نمود.

  1. خستگی

خستگی بیش از حد می تواند یکی از دلایل خوابیدن آلت در حین رابطه جنسی باشد. برخی مطالعات نشان می‌دهد ورزشکارانی مانند دونده‌های ماراتن یا دوچرخه سوارانی که در طول هفته به شدت تمرین می‌کنند، ممکن است میل جنسی کمتری داشته باشند. همچنین، از آنجا که رابطه جنسی ضربان قلب را افزایش می‌دهد و به عنوان نوعی ورزش هوازی محسوب می‌شود، اگر مردان از نظر جسمی خسته باشند، احتمال خوابیدن آلت در حین رابطه جنسی آنها بیشتر می باشد.

  1. الکل و مواد مخدر

الکل و مواد مخدر میل جنسی مردان را کاهش می دهند و همچنین از ایجاد روابط عاطفی جلوگیری می کنند. علاوه بر این مواد مخدر باعث خوابیدن آلت در حین رابطه و عدم نعوظ  می شود.

  1. اعتیاد به تماشای فیلم‌های پورن

طبق مطالعات انجام شده ، مشاهده فیلم‌های پورن می‌توانند منجر به اختلال نعوظ موقت و زود خوابیدن آلت تناسلی شوند. علاوه بر این با گذشت زمان هم ممکن است توانایی مردان در احساس میل جنسی کاهش یابد و می تواند موجب ایجاد اضطراب در رابطه و ایجاد انتظارات غیر واقعی در مورد برخورد‌های جنسی با شریک زندگی شان شود.

  1. خوابیدن آلتعوارض جانبی مصرف برخی داروها

بسیاری از داروها می توانند مانع عملکرد صحیح جنسی شما شوند. در واقع، 25 درصد موارد مربوط به عوارض جانبی برخی داروها می باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که با پزشک  متخصص خود در مورد عوارض جانبی داروها صحبت نمایید. تغییر دارو می‌تواند یک راه حل سریع برای درمان خوابیدن آلت در حین رایطه جنسی باشد.

این داروها شامل داروهایی برای افسردگی، درد، فشار خون بالا، اسپیرونولاکتون و داروهای مربوط به مشکلات پروستات (پروزاک، والیوم، لوتنسین و پروسکار) هستند. برخی داروهای بدون نسخه نیز می توانند باعث اختلال نعوظ و علت خوابیدن دستگاه تناسلی مردان باشند. داروی معمول سوزش معده، تاگامت، داروهای مخدر مانند متادون، سایمتیدین، مسکن‌های قوی از داروهایی است که می‌تواند باعث خواب رفتن ناگهانی آلت تناسلی در مردان شود.

  1. داشتن برخی بیماری ها

  • بیماری‌هایی از قبیل دیابت، فشار خون بالا، سکته قلبی، آترواسکلروز (ضخیم و سفت شدن دیواره سرخرگ‌ها به دلیل تجمع چربی یا لخته خون)، مولتیپل اسکلروزیس (MS)، افسردگی، سکته مغزی، آسیب به عصب پودندال (عصب مربوط به ناحیه‌ی کف لگن و آلت تناسلی)، بیماری‌های مربوط به پروستات، چربی خون بالا، ضربه و آسیب به شریان‌ها، پارکینسون، پیرونی (یک بیماری غیر سرطانی ناشی از بافت اسکار فیبری است که بر روی آلت تناسلی ایجاد می‌شود.) و اختلالات خواب در خوابیدن ناگهانی آلت تناسلی موثر هستند.
  • بیماری های قلبی و سکته مغزی از دلایل اصلی مرگ و ناتوانی می باشند ، مشکلات جنسی می‌تواند نشانه اولیه یک مشکل جدی‌تر در ارگان‌های حیاتی بدن باشد. این بیماری‌ها قبل از اینکه در قلب و مغز تاثیر بگذارد، به عروق کوچک آلت تناسلی آسیب می‌رسانند. مردانی که گاهی دچار اختلال نعوظ می‌شوند باید نگاه جدی‌تری به سلامتی خود داشته باشند و حتماً در این مورد با یک متخصص اورولوژی مشورت کنند.
  • کاهش وزن، فعالیت بدنی بیشتر و ترک عادت‌های مضرر مانند سیگار کشیدن، همگی به بهبود وضعیت بیماری‌های شریانی در آلت تناسلی کمک می‌کنند. در صورت جدی نگرفتن این مسئله، وقتی بیماری شریان‌ها وخیم‌تر شود، اختلال نعوظ موقتی می‌تواند دائمی شود.

بخوانید :درمان جدید زودانزالی

 

  1. خستگی جنسی

خستگی جنسی یعنی خستگی فرد از آمیزش جنسی و یا فرار از آن، گاهی به دنبال خستگی جنسی افسردگی جنسی نیز پدید می‌آید. خستگی جنسی به دلایل مختلفی بستگی داردکه عبارتند از:

  • دفعات زیاد آمیزش جنسی
  • نبودن تنوع جنسی و داشتن الگوهای تکراری در رابطه احساس نارضایتی و عدم کیفیت رابطه‌ی جنسی می شود
  • سرد بودن رابطه‌ی عاطفی
  • خستگی‌های ذهنی و بدنی زیاد
  • پایین بودن هورمون‌های جنسی مردانه مانند تستسترون
  • خود ارضایی
  1. ضعف بدنی بعد از رابطه‌ی جنسی در مردان

بعد از ایجاد رابطه‌ی جنسی دوره‌ای در مردان وجود دارد که به نام دوره‌ مقاومت. در این دوره نعوظ صورت نمی‌گیرد. مدت زمان دوره‌ مقاومت از فردی به فرد دیگر، از چند دقیقه تا چند ساعت متغیر است و با افزایش سن مدت زمان این دوره طولانی‌تر خواهد شد. بنابراین اگر درست قبل از برقراری رابطه با شریک جنسی خود، اقدام به خود ارضایی کنید ممکن است دچار اختلال در نعوظ شوید.

  1. افزایش سن

با افزایش سن میزان توانایی افراد برای نعوظ طبیعی کم می‌شود، با بالا رفتن سن قدرت رگ‌های خونی و پمپاژ کردن خون به مرور زمان کاهش می یابد بنابراین میزان خون رسانی به آلت تناسلی نیز کم می گردد، از طرفی سطح تستسترون بدن نیز به طور قابل توجهی پایین می‌آید. این تغییرات در افراد مسن باعث اختلال نعوظ می‌گردد.

  1. استعمال دخانیات

دخانیات و نیکوتین با اثر مستقیم بر رگ‌های خونی آسیب‌های جدی را بر بدن وارد می‌کنند. نیکوتین با تنگ و باریک کردن رگ‌های خونی باعث کاهش جریان خون شریانی در ناحیه‌ی تناسلی و در نتیجه باعث زود خوابیدن نعوظ آلت تناسلی می‌شود ، ترک دخانیات از جمله سیگار می‌تواند باعث کاهش و یا حتی از بین بردن اختلال نعوظ شود.

  1. میل جنسی کم

میل جنسی کم نسبت به شریک عاطفی و ایجاد رابطه ی جنسی یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در ایجاد اختلال نعوظ می‌باشد.

  • درمان اختلال نعوظ موقت :

اگر گاهی دچار اختلال نعوظ می‌شوید، دارو‌هایی مانند ویاگرا و … را خودسرانه مصرف نکنید. مصرف این دارو‌ها در طولانی مدت می‌توانند باعث وابستگی روانی و مشکلات جسمانی شوند. با مراجعه به متخصص اورولوژی علت خوابیدن آلت تناسلی در حین رابطه جنسی مشخص شده و می‌توانید آن را درمان نمایید.

 

رابطه‌ جنسی جزء جدا نشدنی رابطه‌ی عاطفی افراد است که کیفیت و عملکرد آن به شدت بر روی اعتماد به نفس فرد و رابطه‌ی عاطفی آن‌ها اثر گذار است. یکی از مشکلات اساسی که ممکن است برای هر مردی رخ دهد خوابیدن آلت تناسلی در حین رابطه جنسی در طولانی مدت است. بهتر است برای حل این مشکل به سراغ پزشک متخصص اورولوژی بروید تا به صورت دقیق و علمی مشکل شما حل شود. از خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو به شدت پرهیز کنید.حتی اگر خجالت بکشید. گاهی اوقات، درمان یک بیماری زمینه ای برای از بین بردن اختلال نعوظ کافی است. در موارد دیگر، ممکن است به داروها یا سایر درمان های مستقیم نیاز باشد.

 

دکتر کیوان آقامحمدپور فوق تخصص اورولوژی ، مجاری ادراری و ناباروری

 

آپاراتپیج دکتر کیوان آقامحمدپور در سایت آپارات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی
تماس با ما
ویزیت آنلاین
رزرو آنلاین
نظرات شما