انجام جراحی نادر مجرای ادراری
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیمار آقاى ٣٣ ساله که حدود ۵ ماه قبل به دنبال اصابت گلوله و انفجار آن در داخل شکم دچار آسیب وسیعی به اندامهاى داخل شکم شده بود. مجرای ادراری بیمار به صورت کامل آسیب دیده و براى بیمار انحراف جریان ادرار به صورت سیستوستومى انجام شده بود.

در عکسبردارى از مجرای ادراری ایشان که بصورت RUG و VCUG همزمان انجام گرفته بود، مشخص گردیده که مجرا به طول ۵ سانتیمتر و به صورت کامل قطع می باشد. مددجو در طى این مدت مراجعاتى به بیمارستانهاى کشور ترکیه و هند نیز داشته بود که عمل جراحى را امکان پذیر ندانسته بودند.

در نهایت بیمار در اتاق عمل بیمارستان بهمن تحت عمل جراحى توسط جناب آقایدکتر کیوان آقامحمدپور،فوق تخصص اورولوژى و فلوشیپ اندواورولوژى، قرار گرفت.

 

*بخوانید: تنگی مجرای ادراری!!

 

عمل جراحى ۵ ساعت به طول انجامید. عمل جراحى ابتدا از قسمت شکم شروع گردید، مثانه باز شد و مجرای ادراری با آندوسکوپ چک شد که قطع کامل مجرا بعد از ١سانتیمتر مجرا مشاهده شد. سپس از قسمت پرینه عمل جراحى انجام گردید که به دلیل ترکشهاى فراوان چسبندگى شدید رویت شده که با دقت بافتهاى مرده و فیبروز خارج شد، طول ۵ سانتیمتر از مجرا بین رفته بود.

قطع مجرای ادرار

در نهایت تیم پزشکی توانستند با جدا کردن اجسام کاورنوس و همین طور کوتاه کردن استخوان پوبیس و ساختن فلپ و گرفت دو سر مجرای ادراری را بهم پیوند بزنند. بیمار بعد از سه روز ترخیص گردید و در حال حاضر به راحتى از طریق مجرای ادراری طبیعى ادرار کرده و کنترل ادرار طبیعى نیز دارد.

 

 

دکتر کیوان آقامحمدپور فوق تخصص جراحی کلیه،مجاری ادراری و ناباروری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی
تماس با ما
ویزیت آنلاین
رزرو آنلاین
نظرات شما