با سلام و خسته نباشید
اینجانب آقای 28 ساله میباشم. حدود 3 ماه پیش با مشکل احساس خالی نشدن کامل مثانه و مراجعه هر 1.5 تا 2 ساعت یکبار به پزشک مراجعه کردم. ایشان در معاینه اولیه هنگامی که کشاله ران و مثانه اینجانب را با دست فشار میدادند درد میگرفت. برای بررسی بیشتر یک سونوگرافی شکم و لگن برایم نوشتند که در جواب سونوگرافی مقدار باقیمانده ادرار در مثانه پس از تخلیه 40 تا 45 ml ذکر شده است. همچنین یک آزمایش ادرار و تست PSA هم دادم کخ مقدار PSA عدد 0.4 بود.
پس از آزمایشات فوق تشخیص پزشک عفونت ادراری کهنه و قدیمی عنوان شد. طی چندین بار مراجعه یکسری آنتی بیوتیک مانند: مترونیدازول 250 – آزیترومایسین 250 – سفیکسیم – کو آموکسی کلاو 625 – سیپروفلوکساسین 500 تجویز کردند و در حال حاضر هم در حال مصرف داروهای آفلوکساسین 300 و پرازوسین 1 میلی گرم میباشم.
احساس ادرارم کمی بهتر شده ولی کماکان احساس پر بودن مثانه را دارم و معمولا در طول روز 8 تا 10 بار برای ادرار به دستشویی میروم. سوزش ادرار ندارم و شبها هم برای ادرار کردن از خواب بیدار نمیشوم.
اولین ادرارم در صبح مقدار کمی میباشد و با گذشت 1 تا 1.5 ساعت و مراجعه بعدی به دستشویی بدون اینکه آبی خورده باشم و مایعاتی مصرف کرده باشم مقدار بیشتری ادرار میکنم.
سوال من از شما این است که:
1)مقدار باقیمانده 40 تا 45 میلی ادرار در مثانه طبیعی است یا خیر؟
2)با توجه به شرایط بالا به نظر شما سیستم مجاری ادرار من مشکل دارد یا اینکه من بیش از حد حساس شده ام؟
3) اگر مشکلی وجود دارد راه حل شما و داروهای پیشنهادی شما چیست؟
در ضمن تصاویر سونوگرافی و آزمایشات پیسوت میشود.
لطفا اینجانب را به طور کامل و دقیق راهنمایی کنید تا از سر در گمی خارج شوم چون اطلاعات پزشکی ندارم.
پیشاپیش از شما و پاسخگوییتان کمال تشکر و قدردانی را دارم.
با تشکر از شما

۳ دیدگاه در “احساس تخلیه نشدن کامل مثانه

  1. با سلام و خسته نباشید
    اینجانب آقایی ۴۳ ساله هستم که بیش از ده سال است که دارای مشکل مثانه هستم. بنده هیچگاه احساس تخلیه کامل ادرار نکرده و دائما احساس می کنم که دستشویی دارم. این حس واقعا آزاردهنده است بطوریکه پس از خوردن هرگونه مایعات مثل آب، چای و … احساس ادرار دارم در حالیکه چند دقیقه قبل آن دستشویی رفته ام. تاکنون به چند پزشک ارولوژیست مراجعه کرده ام و آنها سونوگرافی و آزمایش نوشتند که در جواب آزمایش سونوگرافی یه کم بزرگی پروستات وجود دارد. بعلاوه نوار مثانه هم داده ام که مقداری تنبلی مثانه وجود دارد. تاکنون تحت نظر پزشکان داروهایی مثل تاوانکس، سیپروفلوکساسین، تولترین، بتانکول، وزیکر و … استفاده کرده ام ولی متاسفانه هیچگونه بهبودی حاصل نشده است. ضمنا فشار ادرار خوب نیست و تخلیه بصورت چند مرحله ای و مقطع مقطع می باشد. لطفا مرا راهنمایی کنید. ممنون از لطف شما

    1. سلام ،باید سیستوسکوپی فلکسیبل جهت بررسی مجرای ادراری انجام بشه تا بصورت دقیق مشکل بررسی بشه و درمان دارویی بر اساس آن انجام بشه ،گاهی وقتها در صورت لزوم محلول داخل مثانه تزریق میشه و باعث بهبود میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی
تماس با ما
ویزیت آنلاین
رزرو آنلاین
نظرات شما