ناتوانی جنسی در رابطه
زمان مطالعه: 7 دقیقه

ناتوانی جنسی در رابطه زناشویی چرا پیش میاد؟ اغلب دیده شده وجود یک سری بایدها و نبایدهای همیشگی در رابطه زناشویی زوجین و باورهای نادرست و معیارهای سخت گیرانه افراد در جهت بی نقصی و داشتن غایت هر چیز، شور و نشاط و سرزندگی جنسی زوجین را به خطر می اندازد.

  • معیارهای کامل گرایی در رابطه جنسی:

— بایستی همواره قبل از انجام رابطه بدن کاملا تمیز و شیو و بدون مو باشد.

— بایستی همواره خانم برای رابطه، لباس محرک پوشیده و آرایش داشته باشد.

— قبل از انجام هر رابطه ای بایستی همیشه معاشقه و پیشنوازی داشت.

رابطه جنسی خوب بایستی همواره طولانی باشد.

— رابطه جنسی باید در روز مشخصی از هفته و یا ساعت خاصی انجام پذیرد.

— همیشه بایستی هر دو نفر در یک رابطه جنسی به ارگاسم برسند.

— همیشه باید رابطه جنسی به دخول ختم شود.

— یک خانم باید حتما بتواند از راه دخول ارضا شود.

– بایستی همواره نزدیکی در فضایی رمانتیک و برنامه ریزی شده، انجام شود.

شاید با خواندن مطالب بالا کمی دچار مشکل شده باشید اما برخلاف آن موارد نزدیکی پروسه ای غریزی است، گاهی اوقات وسواسهای ما و تمایل به کامل گرایی به این  لذت طبیعی آسیب می زند. ارجح آن است که موضوع را سخت و پیچیده نکنید و از هر فرصتی برای کسب لذت دو نفره استفاده کنید، این قواعد قابل نقض هستند.

 

ناتوانی جنسی در رابطه

  • چرا زنان در رابطه جنسی نیاز به پیش نوازی کافی دارند؟

— یک مرد برای ورود به فاز برانگیختگی شاید تنها به دو الی سه دقیقه تحریک جنسی نیاز داشته باشد، حال آنکه این مدت زمان در مورد زنان ممکن است به بیست الی سی دقیقه نیز برسد، خصوصاً زنانی که درد جنسی و یا ارگاسم دیر هنگام را تجربه می کنند، بایستی سطح بالاتری از تحریکات جنسی را دریافت کنند. که این باعث می شود ناتوانی جنسی در رابطه رخ ندهد.

— اولین نشانه پاسخ بدن خانمها به هر شکل از تحریک جنسی لیز شدن و خیس شدن واژن است، که معمولاً بین ده الی سی ثانیه پس از شروع تحریک در دیواره های واژن ظاهر می شود.

— با ادامه یافتن تحریکات جنسی ابتدا دو سوم داخلی لوله واژن طویل و متسع می گردد، به گونه ای که پیش از اتمام مرحله برانگیختگی لوله واژن به طور قابل توجهی منبسط می شود.

— همچنین طی این مرحله تغییر رنگ مشخصی ( رنگ قرمز واژن تحریک شده به آرامی تیره تر شده و به رنگ ارغوانی حاصل از احتقان در می آید.) در دیواره های واژن بوجود می آید.

— با افزایش تنش جنسی، گردن و جسم رحم به آرامی به طرف عقب و بالا و بالاخره به داخل لگن کاذب کشیده می شود و یک اثر خیمه ای برای جلوگیری از هدر رفتن مایع منی و تسهیل پروسه بارور شدن می آفریند.

— تغییرات واژن در پاسخ به تحریک موثر به دو سوم داخلی لوله واژن محدود نمی شود، بلکه در طی مرحله انگیزش معمولاً اتساع کوچکی نیز در یک سوم خارجی واژن اتفاق می افتد.

کلیتوریس که به عنوان یک گیرنده و منتقل کننده تحریکات شهوانی بی نظیر در بدن زن می باشد، در پاسخ به تحریکات جنسی محتقن و پرخون شده و تغییر سایز می دهد. کلیتوریس در خانم ها در بردارنده حداقل هشت هزار گیرنده عصبی است که نشانگر حساسیت بالای آن به تحریک لمسی است، در حالی که آلت آقایان فقط حاوی چهار هزار گیرنده عصبی است.

— در مجموع تمام این اتفاقات که در فاز برانگیختگی در لگن زن اتفاق می افتد، درد جنسی را از میان برده و او را به سمت ارگاسمی لذت بخش پیش می برد.

 

بخوانید : مردها در رابطه جنسی باید چه کارهایی انجام دهند؟

 

  • آزارگری جنسی در روابط زوجین چیست و شامل چه مواردی می شود؟

— اگر در غالب موارد به بهداشت فردی و آراستگی ظاهر خود و تناسب اندامتان اهمیت نمی دهید. اگر در غالب موارد برای ایجاد آمادگی و تحریک و تهیج جنسی پارتنر خود در تختخواب وقت چندانی صرف نمی کنید باعث ناتوانی جنسی در رابطه می شود.

— اگر برای تأمین خواسته های پارتنر خود در اتاق خواب سؤال نمی کنید، آموزش نمی بینید و تمرین و ممارست ندارید.

— اگر اصرار و پافشاری زیاد روی عملی در رابطه جنسی دارید که جزو ناخواسته های طرف مقابل است، مثلاً رابطه مقعدی، رابطه ضربدری، استفاده از الفاظ رکیک و…

— اگر بعد از انجام رابطه حداقل ۵ دقیقه وقت خالی به شریک خود اختصاص نمی دهید و پس نوازی ندارید.

–اگر مدام تیپ و اندام و عملکرد جنسی پارتنر خود را با پورن استارها و بازیگران هالیوود مقایسه می کنید و ایرادگیری دارید.(قابل توجه افرادی که به تماشای فیلم پورن قبل یا حین نزدیکی می پردازند.)

— اگر کل رابطه عاطفی و ابراز عشق به همسر و صمیمیت فیزیکی را در نزدیکی خلاصه کرده اید و صرفاً با این قصد به همسر خود نزدیک می شوید. اگر در حین انجام رابطه به نقد و ایرادگیری از پارتنر خود و یا مقایسه او با دیگران می پردازید و اعتماد به نفس او را تخریب می کنید.

— اگر بابت رفتار و عملکرد درست پارتنر خود در تختخواب، به وی فیدبک مثبت نمی دهید و از او تشکر و قدردانی نمی کنید و استفاده ابزاری برای پاداش یا تنبیه همسرتان می کنید یا برای مشکلی که در رابطه جنسی تان وجود دارد و به دفعات تکرار می شود و خصوصاً باعث دلخوری و کدورت پارتنرتان شده، تلاشی از خود نشان نمی دهید و به درمانگر جنسی مراجعه نمی کنید. که این خود ناتوانی جنسی در رابطه هست.

— اگر  یکی از نشانه های فوق در رابطه شما و همسرتان وجود دارد، بدانید که یکی از شما دو نفر آزارگری جنسی دارد و این مسأله دیر یا زود منجر به ایجاد سردی در رابطه خواهد شد و بایستی هرچه سریعتر به دنبال راهکار درست برای حل مشکل باشید.

 

ناتوانی جنسی در رابطه

  • چند نکته قابل توجه برای رابطه جنسی بهتر و جلوگیری از ناتوانی جنسی در رابطه:

— برای رسیدن به یک رابطه جنسی خوب دقیقاً همان چیزی که در ذهنتان است را بیان کنید، به او بگویید که از شنیدن و دیدن چه جملات و رفتارهایی بیشتر لذت می برید و به لحاظ جنسی تحریک می شوید.

— هر بار که از کنار شریک زندگیان رد می شوید او را لمس کرده یا ببوسید. افزایش تماس فیزیکی به سادگی باعث بالا رفتن میل جنسی خواهد شد.

— نقش پاها در ارگاسم و تحریک خانمها و هم در تحریک مردان بسیار تاثیرگذار است. ماساژ دادن پاها قبل از رابطه جنسی باعث افزایش دما و تحریک خانمها و نعوظ بهتر آقایان می باشد.

— رسیدن به ارگاسم هدف رابطه جنسی نیست. مهمترین هدف در یک رابطه جنسی لذت بردن از رابطه در زوجین می باشد.

— هر چه فاصله بین رابطه جنسی بیشتر باشد، امکان تحریک زن مشکل تر بوده و شانس به ارگاسم رسیدن او کمتر است.

در یک بررسی مشخص شد که اگر فعالیت جنسی مجدد در فاصله کمتر از ۳۶ ساعت صورت گیرد، زن از لحاظ فیزیکی و روحی زودتر تحریک شده و راحتتر به ارگاسم میرسد. برعکس اگر فاصله میان انجام دو رابطه بیش از ۳۶ ساعت باشد، آنگاه تلاش زیادی برای تحریک جنسی او لازم است.

— تنفس عمیق در رابطه جنسی باعث طولانی تر شدن نعوظ می شود. لازم است بدانید که نفس کشیدن آرام از طریق بینی اغلب باعث انزال زودرس می شود.

— مصرف مواد حاوی زینک، ویتامین A،ویتامین E،ترکیبات حاوی جنسینگ با تأثیر بر هورمون تستوسترون باعث افزایش میل جنسی می شود.

  • غذاهایی که میل جنسی در آقایان را می کشد!

  1. لبنیات: اگر دچار مشکل عدم تحمل لاکتوز هستید باید بدانید که نفخ و گاز معده می توانند میل جنسی هر کسی را خراب کنند.
  2. الکل: مصرف الکل می تواند باعث مشکلاتی مانند اختلال در نعوظ شود که نتیجه اش از بین رفتن میل جنسی است.
  3. پاپ کورن آماده: پاپ کورن های آماده حاوی اسید پرفلووروکاتانیک هستند، باعث ایجاد اختلال در غدد درون ریز می شود و می تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد.
  4. توت فرنگی های غیر ارگانیک: لازم است بدانید که در میان میوه ها و سبزیجاتی که با آفت کش به عمل می آیند، توت فرنگی حاوی بالاترین سطح آفت کش بوده است. مصرف این مواد شیمایی می توانند میل جنسی را نیز از بین ببرند.
  5. نعنا: منتوئیل موجود در نعنا نشان داده که می تواند سطح تستوسترن را کاهش دهد.
  6. میگو: درست است که میگو سرشار از پروتئین و مواد معدنی است اما باید بدانید که میگوها برای اینکه رنگ خود را از دست ندهند با ماده ای به نام hexylresorcinol اسپری می شوند این ماده شیمیایی استروژن را افزایش داده و سطح تستوسترون را کاهش می دهد.
  • در انتخاب کاندوم دقت کنید و آن را متناسب با میل جنسی تان انتخاب کنید:

  1. نوع کاندوم هم می تواند در میزان میل جنسی شما و همسرتان مؤثر باشد و در حال حاضر انواع متنوعی از این محصول وارد بازار شده اند.
  2. کاندوم های شیار دار و دندانه دار و سایر فرم های مشابه برای این منظور درست شده اند که میل جنسی رو زیاد کنند. بعضی ها به این منظور یک لایه داخل کاندوم نصب کرده اند. بقیه روی کاندوم گذاشته اند تا شریک جنسی لذت بیشتری ببرد.
  3. بعضی ها شکل دار و نقش برجسته هستند برای اینکه احساس بهتر ، راحتی بیشتر ، و اعتماد بیشتری به استفاده کننده القا کنند تا بیشتر مناسب وضعیت مصرف کننده باشه. به هر حال کاندوم ها این توانایی رو دارند که چه در مقاربت واژینال و چه در رابطه مقعدی احساس بیشتری به زوجین بدهند.
  4. کاندوم های لاتکس خاردار و نوع پلی اورتان قیمت بالاتری دارند. برای اینکه هم در مقابل عفونتهای تناسلی مفید هستند هم مانع بارداری می شوند. می دانید که اگر کاندوم مداوم و درست استفاده شود روش مناسب و قابل اعتمادی است.
  5. چون هر کسی با احساسات و حالات مختلفی تحریک می شود بهتر است امتحان کنید که با کدامیک بیشتر راحت هستید. در واقع مقاربت مسئلۀ بسیار مهمی در زندگی مشترک شماست پس برای آن ارزش قائل باشید و برای افزایش کیفیت آن وقت صرف کنید.

 

 

دکتر کیوان آقامحمدپور فوق تخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری و ناباروری

 

آپاراتپیج دکتر کیوان آقامحمدپور در سایت آپارات

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی
تماس با ما
ویزیت آنلاین
رزرو آنلاین
نظرات شما